Katrs no mums noteikti dziļi sirdī lepojas ar Latvijā radītajiem zīmoliem, kuriem concordia publishing house izdevies gūt panākumus ārpus Latvijas. Sabiedrisko attiecību un mārketinga vortāls 7guru nolēma aplūkot mūsuprāt veiksmīgākos jaunos un senākus Latvijā radītus zīmolus.
Kā concordia publishing house pirmais ir nu jau visā pasaulē pazīstamais infografiku rīks "Infogr.am", kuri nesen paziņoja par investīciju concordia publishing house darījumu 1,34 miljonu eiro vērtībā, concordia publishing house kas līdz šim ir lielākais publiski zināmais finansējums, ko saņēmis kāds attīstības stadijā esošs vietējais tehnoloģiju uzņēmums. Intervija ar Uldi Leitertu, "Infogr.am" līdzdibinātāju, notiek pāris dienas pirms viņš dodas attīstīt concordia publishing house tālākas biznesa un sadarbības iespējas Kalifornijā, ASV.
Pirms diviem gadiem mēs nodarbojāmies concordia publishing house ar datu vizualizēšanu. Ar laiku sākām domāt par to, kā to varētu izdarīt labāk. Es esmu pakalpojumu sniedzējs, kurš nodarbojas ar datu vizualizāciju. concordia publishing house Vidēji viena infografika izveide prasīja no astoņām stundām vai līdz pat divām nedēļām, atšķirībā no datu sarežģītības. Naudas ziņā tas mērāms no dažiem simtiem līdz pat dažiem tūkstošiem eiro. Mēs sākām pētīt kā šo procesu padarīt ātrāku, lētāku un efektīvāku. Piemēram, tiešsaistes mediji - viņiem laiks ir ļoti būtisks: kurš pirmais concordia publishing house nopublicē ziņu, tas arī ir pirmais un otrreiz tas vairs neskaitās. Ir svarīgas minūtes. Līdz ar to datu vizualizāciju nevarēja lietot tiešsaistes mediji, jo tas bija pārāk lēns formāts, kurā varēja kaut ko radīt. Tad parasti esošā ziņa pēc laika tika papildināta ar kādu vizuālu materiālu, mēs gribējām šo situāciju mainīt. Mums radās doma: kā būtu, ja mēs pie viena infografika strādātu nevis nedēļu, bet pusgadu un izveidotu konstruktoru, kurš būtu ērti lietojams žurnālistiem? Lai viņi infografiku varētu izveidot dažu minūšu laikā un tas būtu par velti. Cilvēki, kuri kādreiz nelietoja datu vizualizāciju, vienkārši to nevarēja atļauties. Mēs uztaisījām 18 infografikus trīs mēnešu laikā, šobrīd "Infogr.am" tiek radīti 10 tūkstoši infografiku dienā. concordia publishing house
Tas ir abonēšanas serviss - lielākā daļa opciju ir par brīvu, bet ir atsevišķas lietas, kuras var izdarīt tikai abonenti. Matemātika ir ļoti vienkārša - viss, ko tu vēlies atspoguļot infografikā un parādīt citiem cilvēkiem, internetā concordia publishing house ir par brīvu. Bet, ja tu vēlies lejupielādēt, izprintēt, dalīties ar šo infografiku tikai ar atsevišķiem cilvēkiem, concordia publishing house tas ir par maksu.
Vasarā mēģinājām notestēt to, vai mēs esam uz pareizā ceļā ar mūsu konstruktoru. Mēs izveidojām 18 infografikas, kuras trīs mēnešu laikā aplūkoja 2.2 miljoni unikālo apmeklētāju. Lielākoties tā bija Latvijas auditorija. Mēs sapratām, ka tam ir potenciāls. Mūsu mērķis nebija dabūt klientus, viņi paši nāca pie mums. Visi mūs viens otram ieteica. Ar laiku sapratām, ka cilvēkiem par mūsu produktu interese ir ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē. Ja mēs sākām ar žurnālistiem, tad šobrīd "Infogr.am" lieto izglītības iestādes, dažādas organizācijas, datu analītiķi un biznesa cilvēki, lietotāju profils ir ļoti plašs. Mēs nācām ar piedāvājumu, ka datu vizualizācija var būt ļoti ērta un pieejama. Un ļoti daudziem cilvēkiem tas bija aktuāli.
Viena lieta ir tad, ja tu maksā par klikšķiem internetā un cilvēki nāk pie tevis. Otrā gadījumā tu veido sava zīmola tēlu, vērtības, cilvēki uzzina par tevi un stāsta viens otram. Ja runa ir par reklāmu, piemēram, tu ieliec baneri internetā, un cilvēki nāk pie tevis, mēs nekad tā neesam darījuši. Mēs nekad neesam maksājuši par nevienu lietotāju. Runājot par PR aktivitātēm, concordia publishing house tādā strukturētā veidā arī to mēs nekad neesam darījuši. Mēs šobrīd lēnām pieaugam un pamazām izmantojam pragmātiskākas metodes. Pavisam nesenā vēsturē mēs piedalījāmies dažādos konkursos, kuros esam tikuši līdz finālam. Kopumā esam piedalījušies kādos 20 finālos. Tai skaitā arī industrijā concordia publishing house atzītos konkursos, piemēram, kādā konkursā Amsterdamā no 2000 uzņēmumiem mēs tikām atzīti par labāko concordia publishing house uzņēmumu pasaulē. "Information is Beautiful", kas ir viena no prestižākajām datu vizualizācijas balvām Eiropā, mūs atzina par labāko datu vizualizācijas rīku. Vēl mēs esam uzvarējuši dažādos konkursos, kuros konkurence ir vairāki simti vai pat tūkstoši jauno uzņēmumu. Šajā konteksta mēs esam ieguldījuši diezgan daudz laika un darba. Mēs to visu paši esam darījuši, esam bijuši uz skatuves un, atklāti sakot, tas bija ļoti labs mācīšanās process, kurš iemācīja kā komunicēt par šo visu. Tāpēc mēs esam ieguldījuši concordia publishing house ļoti daudz savu laiku, lai nokļūtu tur, kur mēs pašlaik esam. K atra infografika, ko cilvēki izveido, ir kā reklāma. Pie katras infografikas apakšā ir rakstīts "M ade with Infogr.am , kas nodrošina simtiem, tūkstošiem linkus uz "Infogr.am".
Vai mēs varam iedomāties internetu bez sociālajiem tīkliem? Es nevaru. Sociālajiem tīkliem, manuprāt, ir vienādības zīme ar internetu un komunikāciju. To nevar nodalīt. Šeit man daudzi varētu nepiekrist, bet, manuprāt, komunikācija ir kļuvusi pozitīvāka. Agrāk elektroniskajam medijam vai servisam primārais kanāls bija e-pasts. E-pasta cilvēki jūtās anonīmāki,
No comments:
Post a Comment